מטרת הסדנה
העלאת המודעות להורים בכל הקשור לנושא הפרעת קשב וריכוז, למידת כלים ודרכי התמודדות, פתרון בעיות ושינוי היחסים בתוך המשפחה.
נושאי הסדנה:
פגישה 1: הכרות, הכל אודות ADHD – הכרת המאפיינים, כיצד באים לידי ביטוי ביומיום בתפקוד בבית, בבית הספר/גן, התנהלות חברתית. הבנת עולמו של הילד, צרכיו, קשייו ודרכי התמודדות בעזרת תקשורת נכונה.
לימוד, זיהוי והכרת הנקודות החזקות של כל ילד והעצמתן אל מול החולשות.
פגישה 2-3: מתן כלים וטכניקות לשיפור ההתמודדות עם הקשיים. למידה והקניית תחושת שייכות, תקשורת המבוססת על שיתוף, התייעצות עם הילד ועבודה על קבלת החלטות משותפות.
פגישה 4: אוירה משפחתית מצמיחה. הקניית כישורים חברתיים, אסטרטגיות למידה של סדר וארגון, תכנון ובקרה של הנהלים בבית ובתוך מסגרת.
פגישה 5: מערך משפחתי. המסגרת המשפחתית כפי שבאה לביטוי מול האחים, האינטראקציה ההורית, השתלבות חברתית והעצמה רגשית.
פגישה 6: הכל שאלה של פרשנות. עבודה זוגית בנושא רגשות ולמידת כלים להעצמה ופיתוח המודעות העצמית של הילד.
פגישה 7: עידוד. כלים לפיתוח הביטחון העצמי, דרכי התמודדות עם כישלון ומצבי משבר ולחץ.
פגישה 8: חוקים וגבולות. יצירת סדר, עקביות, משמעת עצמית וקבלת אחריות, בדיאלוג ובשיתוף פעולה עם הילד.
פגישה 9: תוצאות טבעיות והגיוניות. לכל מעשה ישנה תוצאה. אין עונשים וגם לא פרסים. התמודדות ולמידה של השלכות התנהגות על בחירת הילד ותפקודו. התנהלות הורית יציבה מקנה יציבות לילד ואחריות על מעשיו.
פגישה 10: זוגיות בצל הפרעת קשב. תקשורת זוגית נכונה ואחראית בהתנהלות מול הילד ובהתמודדות עם הפרעת הקשב. גם אם הורים חושבים אחרת- מול הילדים משדרים מסר אחיד.
דרכי פעולה:
10 מפגשים חד-שבועיים. שעתיים כל מפגש.
תרגילים, עבודה קבוצתית, שיחות אישיות, הכרות אישית.
חלוקת סיכומי פגישות וחומר רלוונטי.
שיעורי בית – יישום הלמידה הקבוצתית במרחב המשפחתי.
ליווי אישי של כל משפחה לאורך התהליך כולו.
קהל יעד:
הורים בלבד. ע”פ קבוצות גיל. (0-10 צעירים, 11-18 מתבגרים).