כמה מילים על עצמי...

ברוכים הבאים לאתר שלי. קוראים לי רחל לוי ואני עוסקת בייעוץ וליווי של יחסים בין בני זוג, הורים, משפחות.  נשואה מזה 26 שנה לאיזי ואימא ל-3: לי – בת 22, רז– בן 20 חייל,   ורן – מתבגר צעיר בן 13.

אתם וודאי תוהים איך מערך היחסים בבית של יועצת זוגית ומשפחתית, ובכן – אנחנו הורים ככל ההורים וכך גם הילדים. הם לא גדלים אחרת והם אינם מתנהלים ע”פ “ספר הוראות”, אולם ישנו בכל זאת הבדל “קטן” ומשמעותי. כאשר מתגלה קושי, או שישנה איזו שהיא בעיה וקצר בתקשורת, יש לנו כהורים, את כל הכלים המתאימים בכדי לפתור את הקושי ובמהירות. אין מצב שבו תהיה התדרדרות ביחסים ותקשורת לקויה. הילדים אינם מסוגלים לתקן ההתנהלות וההתנהגות, אלא אם אנחנו כהורים, עושים זאת בדרך נכונה.

המסע שלי התחיל לפני למעלה מ-20 שנה. כשעבדתי כמורה בבית ספר יסודי, והרגשתי שמשהו חסר לי בהוראה – חסרים לי ההורים. ההורים של הילדים, שזקוקים היום (יותר מתמיד) לכלים וידע איך להתמודד מול השוני הגדול בו גידלו אותנו כילדים, לבין הילדים וחינוכם כיום. כמי שהצליחה להגיע ולהבין ללבם של הילדים ולעולמם, הבנתי במהרה שניתן להגיע לכל ילד, גם לזה “הקשה” ביותר, אם רק יודעים לתת לו את ה”תיבול” הנכון (בתקשורת נכונה). ילדים הם כמו “פלסטלינה”, בגישה נכונה ובכישרון רב ניתן להגיע לעולמם, לעצב את אישיותם, לעזור להם בכל דרך ואפילו להכין אותם לחיים טובים עם ביטחון עצמי גבוה ובשמירה על גבולות ומשמעת.

ההחלטה ללמד ולעבוד עם הורים החלה במסלול לימודים ב”מכון אדלר” ומשם קצרה הדרך לסדנאות הורים, סדנאות מתבגרים, הרצאות וייעוץ פרטני שעוברים עד היום מפה לאוזן בהצלחה רבה. בהמשך, עם לימודי התואר הראשון במדעי ההתנהגות ולימודי תואר שני ב”משפחה” וגם לימודי גישור משפחתי וגישור בגירושין ופרידה עלה הצורך במרכז שיביא אליו הורים לייעוץ והדרכה וכוללים ליווי לאורך כל הדרך עד להתייצבות ושיפור היחסים בבית.

מרכז משפחה פלוס

מרכז משפחה פלוס התחיל את דרכו בהתחלה צנועה אך בטוחה ומלאת מוטיבציה לשנות את פניי היחסים בתוך המשפחה. החזון שלו הוא לתת כלים אמיתים  ופרקטים להורים ולזוגות לשנות את מערך היחסים במשפחה ולהתחיל לחייך…

לאורך שנות הניסיון הרבות עם זוגות והורים ניתן להגיע בוודאות להבנה כי כל סוגי מערכות היחסים החל מהעבודה, יחסי החברה, היחסים עם ההורים, התקשורת עם המנהל והבוס, בזוגיות ובמיוחד בגידול ילדים – הכל מתחיל ונגמר בתקשורת.

למעשה, כולנו מושפעים מההתנהגות ומהדינמיקה הסביבתית ואת ההצלחה ביחסים ניתן לקבל במקום הכי קרוב והכי חשוב – הבית!

נחשוב רגע יחד… למה אנשים מחפשים טיפול משפחתי או טיפול בזוגיות?  כי הם נמצאים בבעיה בזוגיות או מרגישים קשיים עם הילדים, הם מחפשים פתרון לבעיה והם רוצים תרופת קסם שתפתור את הבעיה. האם יועצת זוגית ומשפחתית יכולה לפתור בעיות? כן ולא?!

כן, ניתן לפתור בעיות ואם צריך יועצת זוגית ומשפחתית  תמצא את הפתרון המתאים ביותר לכל בעיה ואפילו אם נדמה לך שהבעיה שלך קשה במיוחד. אבל זו לא השאלה הנכונה. השאלה הנכונה היא למה לטפל בבעיות אם אפשר למנוע מהן לקרות מלכתחילה? בינינו, לא עדיף?

הנה דוגמא: נניח לרגע שמערכת יחסים היא מנוע של אוטו! ניתן לו לרוץ שעה ללא מים במערכת הקירור והוא נשרף. נוסיף מים ונרים מכסה מנוע פעם בכמה חודשים והוא יחזיק מעמד לאורך שנים. כך גם מערכת היחסים במשפחה או בזוגיות. אם נדע איך למנוע בעיות לפני שהן קורות, מערכות היחסים שלנו יחזיקו מעמד לאורך שנים רבות. וכן, עד כמה שזה נשמע חשוד, זה עד כדי כך קל למנוע בעיות בזוגיות ובהורות –  כמו להוסיף מים לאוטו!

בשנים האחרונות חלה מודעות עצומה של הורים לטיב ולאיכות היחסים במשפחה, הן בזוגיות והן ביחסים עם הילדים. הורים רבים מבקשים ללמוד, להרחיב אופקים ולדעת את כל הכלים הנכונים ליצירת יחסים תקינים, הרמוניים ומאושרים בתוך המשפחה. הורים וזוגות מגיעים לייעוץ מהשנים הראשונות להולדת הילדים בכדי להימנע ממצבים קשים ומסובכים יותר בעתיד ולמען איכות חיים בריאה ומאושרת במשפחה וביחסים.

לייעוץ מקצועי חייגו 054-6327076 / 077-4811356 או השאירו פרטים